La nostra

història

Escolàpies Sant Martí té presència al barri del Clot de Barcelona des de fa més de 150 anys.

Som una escola en el districte de Sant Martí de Barcelona, que forma part d’un grup de 10 escoles repartides entre Catalunya, València i les Illes Balears.

Aquestes escoles es gestionen conjuntament des de l’Equip de Titularitat de la Fundació Escolàpies, la qual forma part d’un grup de tres fundacions d’escoles Escolàpies ubicades en tot el territori espanyol.

Escolàpies Sant Martí sempre ha estat una escola innovadora segons el model educatiu que va promoure Santa Paula Montal, fundadora de l’escola Pia femenina.

Un model educatiu que, per la seva qualitat i visió de futur, ja treballava aspectes que en el seu moment es consideraven essencials tant des del punt de vista humà com pedagògic, i que avui segueixen en el seu ADN essencial traspassats i actualitzats dins els nous programes educatius. Escolàpies Sant Martí és una escola que promou un projecte educatiu per acompanyar a les famílies a fer créixer i formar els seus fills i filles amb l’objectiu de fer-los persones competents i compromeses socialment.

Història

1862 - Comença l'escola

Micaela de Casanovas Borràs cedeix uns terrenys a l’actual carrer de Joan de Peguera a la M. Felícia Clavell, superiora de la Comunitat.

El 28 de setembre de 1862 comencen les classes.

1909 - Incendi a l'escola

Durant la Setmana Tràgica de Barcelona (juliol), el col·legi és incendiat i queda en ruïnes.

Al novembre tornen a iniciar-se les classes.

1936 - Nou incendi

Al juliol de 1936 torna a incendiar-se el col·legi i queda sota el control dels «rojos» fins a l’11 de abril del 1939.

Durant aquest període de guerra es destrueix l’església, el menjador i la cuina, s’edifica un petit habitatge i el claustre es converteix en una galeria amb vidrieres.

1942 - Internat

A l’abril de 1942, es construeix un centre intern de nenes.

1947 - S'inaugura un nou pavelló

A l’estiu de 1947 comencen les obres del nou pavelló, destinat a Batxillerat i un menjador.

L’edifici s’inaugura el 30 de setembre de 1949. Aquest mateix any comencen les obres de la sala d’actes.

1953 - Parròquia de Sant Josep de Calassanç

El 9 d’agost de 1953 queda constituïda la nova parròquia de Sant Josep de Calassanç, que quedarà a càrrec dels escolapis.

1954 - Església

El 20 de novembre de 1954 es va posar la primera pedra de la nova església.

Les obres s’acaben el 7 d’octubre de 1956.

1954 - Acadèmia Montal d'Estudis Comercials

El 22 de juny de 1954 entra en funcionament l’Acadèmia Montal d’Estudis Comercials.

1957- Inici del procés de Beatificació i Canonització de Paula Montal

El 3 de maig de 1957 s’inicia el procés de Beatificació i Canonització de Mare Paula.

1963 - Primer centenari

Al 1963 se celebra el centenari de la fundació de l’escola.

1965 - Pavelló del carrer Rogent

El 2 d’octubre de 1965 s’inaugura el pavelló del carrer Rogent, amb 2 pisos i 13 aules.

1967 - Construcció de la Comunitat

El 27 de maig de 1967 es construeix un oratori per a la Comunitat i 10 habitacions per a les religioses.

2012 - Celebració dels 150 anys

Al 2012 se celebren els 150 anys de l’escola amb diferents actes al llarg del curs.

2013 - Fundació Escolàpies

L’1 de gener de 2013 es crea la Fundació Escolàpies, que agruparà a les escoles de Catalunya, València i Balears.

2014-16 - Obres

Durant els cursos de 2014 a 2016 s’amplia el pavelló amb una nova planta i es reforma l’edifici del carrer Muntanya.

2016 - S'inicia el Batxillerat

El setembre de 2016 s’inicia l’etapa de Batxillerat de nou a l’escola.