Educació Secundària

De 12 a 16 anys

L’alumnat continua rebent un seguiment individualitzat en el seu desenvolupament personal, social, acadèmic i religiós. Consolidem els hàbits d’estudi i treball.

Educació

Secundària

És l’última etapa de l’educació obligatòria i comprèn l’etapa dels 12 als 16 anys.
S’articula en 4 cursos. En l’últim curs es presta especial atenció en l’orientació acadèmica posterior.
Organitzem les diverses matèries de cada curs per a afavorir l’aprenentatge, situant en el centre a cada alumne i orientant-los a l’aprenentatge i al desenvolupament de les competències. Realitzem aprenentatge per projectes, dos cada trimestre, un de base científica tecnològica i un altre humanístic-social. En l’últim trimestre, oferim un globalitzat.
Es tracta d’una educació que els proporciona un projecte personal sòlid, que garanteix el desenvolupament de les capacitats individuals com: l’autonomia personal i d’estudi, l’esperit crític, la creativitat, les capacitats intel·lectuals, artístiques, culturals i emocionals; així com el sentit de la transcendència.
Les competències bàsiques són l’eix del procés educatiu. Al final de l’educació obligatòria els alumnes hauran assolit els instruments necessaris per entendre el món i intervenir-hi activament i amb sentit crític en una societat plural i canviant amb capacitat de seguir aprenent al llarg de la seva vida.

Com i què treballem?

CREIXEMENT PERSONAL

A Secundària, el creixement personal és essencial i ho treballem a través de tutories individualitzades i en grups petits i implicant els alumnes en apadrinaments, fomentant responsabilitat i empatia.

CULTURA DIGITAL

La cultura digital és essencial i la fomentem amb formació específica, robòtica i l’ús d’iPads, implicant els alumnes en projectes tecnològics per desenvolupar competències digitals i pensament crític.

FOMENT DE L’AUTONOMIA

Fomentem l’autonomia dels alumnes, especialment en la presa de decisions mitjançant la guia i el suport, els encoratgem a desenvolupar habilitats de pensament crític i responsabilitat personal per prendre decisions informades i significatives per al seu futur.

DESCOBERTA DEL MÓN

Realitzem projectes innovadors i motivadors i utilitzem recursos com Science Bits i el programa Onmat, per fomentar la curiositat científica i matemàtica dels alumnes.

COMUNICACIÓ I EXPRESSIÓ

Fomentem la comunicació i expressió a través del debat i l’oratòria. A més s’introdueix l’aprenentatge d’una nova llengua com el francès, per desenvolupar habilitats lingüístiques i la confiança en si mateixos.

BATXILLERAT DUAL

S’incorpora l’opció del Batxillerat Dual millora l’anglès i l’expressió oral en aquesta llengua i permet obtenir una titulació acadèmica.

Els alumnes participen en programes específics que promouen la fluïdesa lingüística i potencien les seves habilitats comunicatives en anglès.

APRENENTATGE COOPERATIU

El treball amb projectes col·laboratius fa que els alumnes treballin junts per resoldre reptes i compartir coneixements, creant un entorn d’aprenentatge interactiu i enriquidor.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Tenim especial atenció a la diversitat amb el suport essencial de l’equip del DOP, el SIEI i l’aula d’acollida. Això permet als alumnes desenvolupar-se amb suport personalitzat, adaptant les metodologies per garantir un aprenentatge inclusiu i equitatiu.