Educació Infantil (Segon Cicle)

De 3 a 6 anys

Treballem l’estimulació, el desenvolupament i l’evolució en els primers anys de vida per treure profit de totes les capacitats dels infants, des del primer moment.

Educació Infantil

Segon Cicle (I3, I4, I5)

L’etapa d’Educació Infantil se centra en l’aprenentatge globalitzat i experiencial. El nostre principal objectiu és el desenvolupament integral del nen i de les seves capacitats d’indagació i descobriment. Potenciant el benestar acadèmic, social i emocional dels alumnes i animant-los a desenvolupar la seva autonomia personal, ajudant-los a prendre consciència de les seves emocions i de les dels altres. Per això, som una escola amb mirada Montessori. La mirada Montessori és una filosofia educativa que promou l’autonomia, la curiositat innata i l’aprenentatge personalitzat respectant el ritme de cada nen.

Un altre pilar bàsic del nostre projecte educatiu és l’atenció personalitzada amb un seguiment tutorial continu, una orientació psicopedagògica i una organització de diferents grups de treball i relació social.
La nostra metodologia es basa en el treball en equip perquè ajuda a l’alumnat a desenvolupar una actitud empàtica i social, així com establir un vincle amb les professores de l’etapa i els companys de respecte i ajuda mútua. Sabem que el treball en equip augmenta l’autoestima i la motivació pel treball.

Proposem als nostres educands, ambients d’aprenentatge, en els quals intervenen alumnes de tota l’etapa per a fomentar l’ajuda entre iguals.
Quant a l’exposició a la llengua anglesa també és una part destacable del nostre projecte i la manera d’iniciar-los és ensenyar-la com si d’una llengua materna es tractés.

Com i què treballem?

CREIXEMENT PERSONAL

Integrar l’educació emocional amb el treball de la interioritat i els valors humans i cristians és fonamental perquè els infants aprenguin a gestionar i expressar els seus sentiments d’una manera saludable fomentant així un creixement personal harmònic.

EXPRESSIÓ CORPORAL I NATACIÓ

Treballem la coordinació del cos, permetent als infants explorar i desenvolupar les seves habilitats físiques i emocionals de manera integral.
A través d’activitats lúdiques a l’aigua, la natació promou un desenvolupament físic, social integral i fomenta la seva autonomia.

AMBIENTS D’APRENENTATGE

Combinem diverses activitats creatives, de llenguatge, motricitat i experimentació, fomentant l’aprenentatge autònom, el joc entre iguals i la interrelació dins l’etapa.

DESCOBERTA DEL MÓN

Els infants descobreixen i desenvolupen el seu pensament científic a través del joc i l’experimentació, en un entorn estimulant i segur.
A través de la música i les arts plàstiques, enriquim les seves experiències creatives i la comprensió del món.

COMUNICACIÓ

L’expressió oral i escrita són claus per al desenvolupament integral dels infants.
La narració i lectura de contes, el treball de la consciència fonològica i el foment de la lectura són essencials en aquest procés.

LLENGUA ANGLESA

Introduïm la llengua anglesa a l’etapa d’Infantil basant-nos en l’ús funcional de l’idioma en un context significatiu a través de jocs, rimes, cançons, contes…

FOMENT DE L’AUTONOMIA

A través de la mirada Montessori, fomentem l’autoestima i l’autonomia personal dels infants, proporcionant un entorn que promou el creixement integral i l’exploració lliure.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Treballem l’atenció a la diversitat amb un enfocament inclusiu i personalitzat, tenint en compte les necessitats de cada alumne i proporcionant els recursos i les ajudes que necessiten.

Visió

Montessori

La pedagogia Montessori és la guia del nostre desenvolupament curricular. Recollim de Montessori la mirada de respecte, amor i confiança envers l’infant en el seu propi desenvolupament. Creiem en l’observació i en la preparació de l’entorn i els ambients.
Fomentem en l’ambient l’espontaneïtat i autogestió i una dinàmica d’ús de materials reals i sensorials integrats en totes les rutines i activitats.

Creiem en el desenvolupament de la pròpia autoregulació dels infants que han pogut experimentar els seus propis límits.
L’objectiu és formar individus independents, amb pensament crític i amor per l’aprenentatge.