Batxillerat

Aquesta etapa proporciona als alumnes la formació i la maduresa intel·lectual i humana per accedir a Estudis Superiors Universitaris o Cicles Formatius de Grau Superior.

Batxillerat

i modalitats

La nostra visió desitja ser un horitzó creatiu, innovador i carismàtic, que ens ajudi i impulsi a educar en el present des de la nostra missió, centrada en l’educació integral en col·laboració amb les famílies mitjançant una escola que humanitza, innova i evangelitza.

El Batxillerat es distribueix en dos cursos acadèmics (1r i 2n).

A l’escola oferim 2 modalitats de Batxillerat:

• Modalitat de Ciències i Tecnologia
  • Modalitat d’Humanitats i Ciències Socials

Aquestes modalitats tenen la finalitat de preparar-los en àmbits de coneixement específic, desenvolupar competències i orientar-los a estudis universitaris amb garantia d’èxit al món laboral posterior.

Aquesta preparació específica va acompanyada d’una visió global i contextualitzada del saber. Preparem, en aquest sentit, els nostres alumnes perquè canalitzin les seves preferències i capacitats en un marc de referència adient, facilitant-los orientació mitjançant les tutories personals i grupals, amb la col·laboració del Departament d’Orientació Psicopedagògic. També fomentem la realització de seminaris, jornades informatives de les diferents universitats, així com a través del Treball de Recerca.

Matèries
Matèries 1r Batx 2n Batx
Llengua catalana 2 h 2,5 h
Llengua castellana 2 h 2,5 h
Llengua anglesa 3 h 3 h
Història 3 h
Filosofia / Ha. Filosofia 2 h 3 h
Ed. Física 2 h
Tutoria 1 h 1 h
Treball de Recerca 1 h
Matèria obligatòria  modalitat 3 h 4 h
Matèria de modalitat 3 h 4 h
Matèria optativa 3 h 4 h

Com i què treballem?

CREIXEMENT PERSONAL

El creixement personal és essencial i ho treballem a través de tutories individualitzades i en grups petits i implicant els alumnes en apadrinaments, fomentant responsabilitat i empatia.

CULTURA DIGITAL

La cultura digital és essencial i la fomentem amb formació específica, robòtica i l’ús d’iPads, implicant els alumnes en projectes tecnològics per desenvolupar competències digitals i pensament crític.

FOMENT DE L’AUTONOMIA

Fomentem l’autonomia dels alumnes, especialment en la presa de decisions mitjançant la guia i el suport. Els encoratgem a desenvolupar habilitats de pensament crític, responsabilitat personal i orientació de cara a les opcions acadèmiques futures universitàries i altres, per prendre decisions ben fonamentades i significatives per al seu futur.

DESCOBERTA DEL MÓN

Promovem tallers i sortides especialitzats, xerrades d’orientació per fomentar la descoberta del futur acadèmic i professional.

COMUNICACIÓ I EXPRESSIÓ

Fomentem la comunicació i una bona expressió amb debats i pràctiques a l’aula, que culminen amb l’exposició oberta del Treball de Recerca, permetent així desenvolupar habilitats lingüístiques i confiança en si mateixos.

BATXILLERAT DUAL

El Batxillerat Dual millora l’anglès i l’expressió oral en aquesta llengua i permet obtenir una titulació acadèmica. És un programa que es comença a l’ESO i s’acaba en aquesta etapa.

Els alumnes participen en programes específics que promouen la fluïdesa lingüística i potencien les seves habilitats comunicatives en anglès.

APRENENTATGE COOPERATIU

El treball amb projectes col·laboratius fa que els alumnes treballin junts per resoldre reptes i compartir coneixements, creant un entorn d’aprenentatge interactiu i enriquidor.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Tenim especial atenció a la diversitat amb el suport essencial de l’equip del DOP i la tutoria. Això permet als alumnes desenvolupar-se amb suport personalitzat, adaptant les metodologies per garantir un aprenentatge inclusiu i equitatiu.